någonstans där ute?!!!

Solen har anlänt till karlstad, sakta men säkert förvinner vintern. Det blir varmare i luften och snön blir bara mindre och mindre. Man ser liv i de gröna och människorna i staden blir allt mer gladare. Solen skiner in i min lägenheten på morgonkvisten, och att vakna med ett leende på läpparna är underbart! när man öppnar fönstret så kvittrar fåglarna. Man blir på bättre humör. Man känner vårkänslorna komma. Man städar och man studerar mer flitigt. Man vill gärna ta promenader i solen. Man längtar tills den dagen uteserveringen öppnar. Man vill ta årets första glass... kanske även årets första dopp.
Allt känns så mycket bättre när våren nårmar sig... Jag gläds så otroligt mycket för mina vänners lycka! :)

jag satt här om dagen och läste Sassas inlägg i hennes blogg. Jag känner verkligen igen mig i de ord hon skrev. Hon skrev om våren och att få känna kärleken strömma genom kroppen... och hur ensamt det kan vara...
"Jag vill dela mitt liv med någon. Min kropp, hjärna och själ är byggd för att älska någon. "
"Men jag letar inte efter någon. Jag längtar efter någon."

Hur kan man känna sig så ensam när man är omringad av nära och kära?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0