Elvis och Diesel...

Mina katters dagbok, kanske??


Måndag
Mina tillfångatagare retar mig alltjämt med små bisarra dinglande saker. De äter överdådiga måltider med färskt kött medan jag är tvingad att knapra på billigt torrfoder för att inte försvagas. Det enda som håller hoppet uppe är tanken på flykt, och tillfredställelsen att ibland få förstöra en eller annan möbel. Imorgon kanske jag äter en krukväxt till.
 
Tisdag
Idag lyckades jag nästan med mitt mordförsök genom att sno runt fötterna på mina fångvaktare; ska testa det överst i trappan nästa gång. I ett försök att äckla och väcka avsmak hos dessa avskyvärda tyranner kräktes jag återigen i deras favoritfåtölj; måste testa det i deras säng.
 
Onsdag
Sov hela dagen så att jag orkade irritera fångvaktarna och beröva dem sömnen genom oavbrutet jamande efter mat under de mest okristliga timmarna på natten.
 
Torsdag
Bet huvudet av en mus och gav diktatorerna resten av liket i ett försök att få dem att förstå vad jag är kapabel till, samt sätta skräck i dem. De bara gullade och kuttrade och gick på om vilken duktig liten kisse jag är. Hmm, saker och ting funkar inte enligt planerna...
 
Fredag
Nu har jag verkligen kommit till insikt om vilka sadister de är. Jag tvingades genomgå vattentortyr utan någon som helst anledning. Dessutom ingick denna gång en brännande, skummande kemisk substans som kallas "schampoo". Vilka sjuka hjärnor hittar på sådana vätskor? Min enda tröst är den lilla biten av en tumme som fortfarande sitter fast mellan mina tänder.
 
Lördag
Mina fångvaktare hade någon slags samling med sina medbrottslingar. Jag fick sitta isolerad under hela sammankomsten. Jag kunde dock höra oljudet och känna stanken av glascylindrarna de kallar "öl". Dessutom, vilket inte är helt oviktigt, råkade jag höra att min nuvarande isolering berodde på något jag är, nämligen "allergiframkallande". Jag måste ta reda på vad det är och hur jag kan använda det till min fördel.
 
Söndag
Jag är övertygad om att de andra fångarna är förtryckarnas lakejer och kanske tjallare. Hunden blir regelbunden utsläppt och han återvänder alltid glatt. Han är uppenbarligen efterbliven. Fågeln å andra sidan är utan tvekan angivare. Han har lärt sig tillfångatagarnas förskräckliga tungomål och talar med dem regelbundet. Jag är säker på att han rapporterar min minsta rörelse. Eftersom han för närvarande är placerad i den metalliska trådlådan är han trygg. Men jag kan vänta; det är bara en fråga om tid...

Men jag tror inte att de tänker så, eller jag hoppas inte det.
jag ger mina prinsar den kärlek jag skulle ge mina egna barn, det är mina bebisar.
Men en sak är då sant, onsdagen, ibland undrar jag om de verkligen sover hela dagen för att jävlas med mig heela natten :)


läste mitt horoskop idag, ibland är det läskigt hur jävla sant det är. vet inte om jag tror på horoskop men ibland så... satt på bussen hem från skolan och läste Metro, där har västerländska och österländska.

Västerlänska.

"du tycker att någon sätter en käpp i hjulet för dig. vilket emellertid tycks vara ömsesidigt."
Österländska.
"Du kommer att skiljas från någon."

 och efter extrem makeover...

gjorde även madde till en docka :)

 and after...


Kommentarer
Postat av: Tezzi

Hahaha klockrent!

2009-02-13 @ 01:57:40
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Sara O

Hahahahaha!! Jamen det är ju så =P Vet själv hur mina katter är... Fast dom bor kvar hos mor och far =/ Kan inte ha utekatter som är vana landet i en lägenhet på 4'e våningen.



Btw, hur gjorde du makeovern?

2009-02-14 @ 17:23:20
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0