tiden bara går och går...

hm... det första som måste sägas är väl förlåt att jag inte skrivit på ett tag, har samma ursäkt som alltd, mycket att göra helt enkelt. Många veckor, kanske till och med månader har gått sen jag skrev. Påsk har runnit förbi, jag vad en av dom alla studenter som stannade kvar i K-town, fick fin besök av släkt hemifrån, som jag firade påsk med.
Men jag orkar inte rabbla upp allt som varit... tänker på nuet istället :)

filmkväll me empo, kollade på den ultimata kärleksfilmen just nu "the holiday" åh, jag känner igen mig sååå i alla roller. Den som haft obesvarad kärlek och blev gång på gång utnyttjad för man va sååå "bra" och man var såå "behövd" på alla sätt och vis. Även tjejen som blev kär i den där killen med två små döttrar... hm... vi får ju inte glömma att jag även är den som fallit för den som inte bor i samma land... hm... been there, done that, way to often! herregud, jag säger då det... kärlek, vad är det? just nu, väldigt komplicerat. Visst, man kan inte rå för vilka man faller för men det måste finnas någon slags känslogräns, eller? det finns även andra gränser man inte får överstiga, som vi alla gång på gång inte tänker på. Man blir egoistisk och självisk, me me me me! Bara jag har det bra, så skiter vi i resten. Men är det bra? - Ja, för stunden, sen är det piss. Kommer så väl ihåg ett stormigt förhållande får några år sedan, det var hur bra som helst, men bara för stunden... sen då? no...

En annan fråga som jag ställt mig mycket den sista tiden. När blir man vuxen? är det när du kommer över en viss ålder? är det när du slutar gymnasiet och börjar jobba? är det när du är pensionär? För i min värld vet jag inte vad ett vuxen eller ska vi kalla det moget beteende är...
- När är man vuxen????

Ny kurs, nya klasskamrater, Nya möjligheter... så är livet i karlstad och på vårat kära universitet.
Och glöm aldrig, solen skiner alltid i karlstad.


 

"Dont look for Mr. Right, Look for Mr. Right-Now!!!"

Kommentarer
Postat av: sandra

din sista lilla kommentar.....soooo true sooo true ;) glöm aldrig den du ;) pusssss

2008-04-06 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0