Lyriklektion som gick över styr.

Första lektionen som vi börjar tidigt, vilket resulterar i trötthet från många. Jag, thomas och david i min klass, skulle skriva en dikt, en "fem punkts dikt". Jag som ensam tjej mot dem, som är typ "bill & bull" hamnar då i underläge, och de bestämmer sig för att skriva en liten dikt om Sågar, ja, Sågar... behöver jag säga mer?
dikten går såhär:

"såg
Kall, hård
Biter, gnisslar, sågar
Kapar till 2" 4"
Fogsvans"

verkligen helt underbart!! jag undrade då vad en fogsvans var, för i min värld, finns det bara namnet såg, inte visste jag att det finns hundra olika. Så min snälla klasskamrat David, gjorde mig ett litet Såg-lexikon för att sen ha med mig överallt så jag vet, om det skulle dyka upp en såg, så skulle jag veta exakt vilken slags såg det var. Tack, david! säger bara att hämnden är ljuv!!! :) haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0