allt och inget...

Lördagen tillhörde äventyrens minnen. Från att sitta hemma i den blåa soffan och räkna hur mycket damm som samlats på tv-rutan blev kvällen fullspäckad med trevliheter. Min gode vän Patrise gav mitt ett textmeddelande om att inte fanns chans att skaka lite rumpa ikväll, jag fick då välja, fortsätta titta efter damm eller gå ut med mina kära kamrater, efter mycket funderingar så hade jag bestämt mig. Emelie och jag besökte staden och för att bli förfriskade måste man importera dricka till de där lila påsarna. Det är maj, utserveringarna har även öppnat sig för att ta in folk i sin famn, med en vas med öl, halva tiden i handen och andra halvan i munnen, blev det mycket prat och skratt. fast det är maj, så kom även kylan och hälsade på, vi ville inte stanna hos kylan, vi beslöt oss att hälsa på värmen som var gäst hos patrise.
Vid tolv på natten ville värmen gå och lägga sig, det blev mörkt och en bil körde upp på parkeringen, han fick en peng av oss, så körde han dit vi ville. kvällen var överraskande och spännande.
vad gott sällskap kan göra en lördagkväll i karlstad.

Kvällens kommentar kom när vi satt och spelade ett spel som går ut på att man får ett ord, som man ska förklara, utan att använda de orden som står på lappen.
Patrise: Ehh, han som spelar huvudrollen i Dirty Dancing?
Sophie: Åhh, Patrick Swayze...
Patrise: neeej...
(jag börjar undra, huh, hur tänker hon, efteråt måste jag ju få reda på vem hon menade)
Sophie: vem var det på kortet?
Patrise: Arnold Schwarzenegger...
Först bröt en tysnad ut, genom hennes vardagsrum, och sen var vi lost, skrattet tog över i mååånga minuter... herregud!
och ja, hon är jätte blond! :P

Vill uppmana mina läsare att det finns en person i mitt liv, som har världens vackraste röst.
Enjoy!!!

http://www.youtube.com/watch?v=4H6152LycNo&feature=channel_page



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0