ST-cupen, rumpan, helg

Dom som inte redan visste är jag ett stort fotollsfreak! älskar verkligen fotboll, speciellt att spela fotboll... För dom som inte kommer från strängnäs kanske inte riktigt kan ta del av detta inlägg men i alla fall.... denna helg var det ST-cupen, som hålls varje år, ett kommunmästerskap för alla herrlag i strängnäs kommun (den som jag spelade, fast för damer när jag va hemma senast) det finns fler herrlag i strängnäs än damlag så cupen är lite större... Strängnäs lag - IK viljan är det bästa laget i kommunen, divisionsmässigt, de spelar i div 3 och åkers IF (som jag spelat i) vårat herrlag ligger i Div 6 så det är lite skillnad...
Men idag så häpnades ALLA när inte IK viljan inte gick till slutspel, vilket för mig var roande, dom tror  att dom är så överlägsna och sååå bra... men ICKE! Tyvärr så åkte Åkers IF ut i semin, men inga sura miner, det gick ju bättre för ÅIF än för Viljan... haha....
IK viljan och Åkers IF är ungefär som att gå på en AIK-DIF match... not good!
Nu festar alla på BK i strängnäs, hade verkligen velat vara där, och träffa alla fotbollsvänner... men men, det går fler tåg.

"So far, so good" kom inte in på listan i fredags, en 11-plats är inget att hurra om men till försvar så var det otroligt svåra frågor, och en stand-in för original snubben som brukar ta hand om quizarna på fredagar... men men...
vi kommer igen. Elin och Linda var stand-in för Emelie som var i sthlm och Kristina som var hemma över helgen.

Äntligen helg, den har jag spenderat hittills med Maria, vi hade myskväll, med först tacos och sen film... vi åt så mycket godis så vi rullade fram sen, fy fan, sådär mycket så man mår illa... usch...
vi såg den nya filmen med Lindsay Lohan "I know who killed me" maria tyckte den var en dålig B-rulle, men för min del så gick den och kolla på, dock ingen uppfattning riktigt om den... men men... smaken är som baken.

I skolan får vi kunskap om mobbing och utfrysning, riktigt intressant... man börjar tänka efter, är det bara i lågstadiet respektive högstadiet detta försegår?

"this is my game, and my rules"

Kommentarer
Postat av: Frisendahl

Hade varit roligt om du varit i S-näs o ute på BK. Saknade dig. Men hör av dig när du kommer till stan så får vi ta en dag med utgång!

Puss o kram

2008-02-04 @ 13:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0