ett ljus

Livet är som ett ljus, man vet aldrig när det slocknar, och när man inte ens vet ordet om det så har det brunnit ut.
Varför tar man inte livet på större allvar? varför skjuter man upp allt stället för att genomföra det innan det är försent.

Han var snart klarutbildad läkare, gifta sig i sommar, 26 år och levde livet... igår natt tog han sitt sista andetag...
Mådde illa på kvällen, gick och la sig, men han vaknade aldrig upp igen...

Livet går så fort, morfar sa till mig ikväll efter att jag fått det berättat... ta hand om dig, du har hela ditt liv framför dig. Han har så rätt, men samtidigt är livet så skrämmande, man vet aldrig vad som väntar en bakom hörnet.

Detta har gjort att alla minnen från förra året knackar på min dörr och vill smyga sig in i mitt huvud, jag vet precis hur hans lagkamrater i fotbollslaget känner sig idag, jag och hela åker fick uppleva detta i fjol.

Mina tankar går till de anhöriga.
R.I.P

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du, Sophie. Livet är allt en gåta. Och man ska verkligen ta vara på dagen.
Hoppas du mår lite bättre idag.
Pussar & Kramar Älskar dig

2008-04-29 @ 11:33:09
Postat av: mamma

Nu ska jag ta vara på solskenet och gå ut på lunchen.
Det blir en glass i solskenet

2008-04-29 @ 11:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0